Dersin Adı | İşaret İşlemede Seçilmiş Konular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEE 509 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, ayrık-zamanlı işaretler ve sistemlerin temelleri, işaret işleme sistemlerinin tasarımı ve gerçeklenmesi, ve işaret işleme alanında mevcut araştırma ve geliştirmelerde ulaşılan son durum ile ilgili seçilmiş konuları kapsamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Durağan olmayan sinyallerin zaman-frekans analizinde kullanılmakta olan Görgül Kip Ayrışımı, Grup Görgül Kip Ayrışımı, Çok Değişkenli Görgül Kip Ayrışımı, Değişken Kip Ayrışımı, İçkin Zaman-Ölçek Ayrışımı, Fourier-Bessel Ayrışımı yöntemleri, Zaman-Frekans Enerji Dağılımı Kestirimi konusundaki son yaklaşımlar olan Yeniden Atama ve Senkrosıkıştırma Teknikleri |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Görgül Kip Ayrışımı | İlgili literatür makaleleri |
2 | Grup Görgül Kip Ayrışımı | İlgili literatür makaleleri |
3 | Çok Değişkenli Görgül Kip Ayrışımı | İlgili literatür makaleleri |
4 | Değişken Kip Ayrışımı | İlgili literatür makaleleri |
5 | Çok Boyutlu Değişken Görgül Kip Ayrışımı | İlgili literatür makaleleri |
6 | İçkin Zaman-Ölçek Ayrışımı | İlgili literatür makaleleri |
7 | İçkin Zaman-Ölçek Ayrışımı Uygulamaları | İlgili literatür makaleleri |
8 | Kısa Zamanlı Fourier Dönüşümü | İlgili literatür makaleleri |
9 | Fourier Tabanlı Senkrosıkıştırma Dönüşümü (FSST) | İlgili literatür makaleleri |
10 | Öğrenci Sunumları | İlgili literatür makaleleri |
11 | Öğrenci Sunumları | İlgili literatür makaleleri |
12 | Öğrenci Sunumları | İlgili literatür makaleleri |
13 | Öğrenci Sunumları | İlgili literatür makaleleri |
14 | Öğrenci Sunumları | İlgili literatür makaleleri |
15 | Öğrenci Sunumları | İlgili literatür makaleleri |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | 1) Time-Frequency Signal Analysis and Processing, 2nd Edition, Editor: Boualem Boashash, Academic Press, ISBN: 9780123984999, Jan. 2016. 2) Time-Frequency Analysis, Leon Cohen, Prentice Hall, 1995. ISBN 0-13-594532-1 Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 | |
Proje | 1 | 42 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 235 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | ||||
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest